Bedst til at komme med nye idéer

”Bedst til at komme med nye idéer”

Brian Scott, direktør, INQ ApS: 

– MainBrain kom ind i billedet, da vi var i gang med at se på vores omkostningsniveau generelt – og hvad vi egentlig fik for pengene på IT-support og service. Vores daværende leverandør havde solgt løsninger, der bar præg af enten at være for små eller for store. 

– På det tidspunkt havde vi 2-4 Mac’er blandt vores computere. En Mac er meget brugervenlig, men vi oplevede hyppigt fejl, selv om vi prøvede mange forskellige ting. Specielt skuffende var det, at den samme fejl kunne meldes flere gange, fordi den ikke blev løst ordentligt.

 

Seriøse og til at forstå

INQ valgte derfor at undersøge andre muligheder, og MainBrain kom ind i billedet som leverandør af både PC og Mac support. 

– Vi talte med flere, men MainBrain var bedst til at komme med nye idéer, og så var de til at forstå! De stod stærkt med deres kompetencer og virkede som et seriøst alternativ. Brian Jønch lagde som deres kontaktperson vægt på værdien i at arbejde langsigtet med os og mere blive en partner end leverandør.

– MainBrain fik derfor en første opgave af os, og den blev løst godt, fortæller Brian Scott. – Så vi valgte at afvikle den gamle aftale og skifte til dem.

 

Sparring og idéer

Der er kontakt cirka en gang ugentlig, fx. om mulighederne ved ny software eller i forbindelse med service på serverløsningen. På MainBrains forslag er NeoOffice kommet ind som en mulighed, INQ har valgt at gøre bruge af. NeoOffice er gratis software til Mac, skabt som Open Source og finansieret udelukkende af den tid og de penge, brugerne selv ønsker at donere.

– Vi mærker, at MainBrain er gode til at give os sparring og byde ind med idéer til, hvordan vi kan optimere vores IT. De har især hjulpet os med at få databaseprogrammet FileMaker helt på plads, og sammen har vi fået styr på de licensmæssige ting.

 

Hurtig respons og online service

Brian Scott oplever responstiden som kort. Er der et problem, lige når INQ åbner 8:30 om morgenen, kan der godt gå en halv time, men ellers er MainBrain hurtige: 

– De er klar til at logge sig direkte på vores computere og servicere os online. Denne løsning har vi også valgt til den nyetablerede afdeling i Norge i stedet for en lokal leverandør. MainBrain tog med til Oslo i forbindelse med opstarten, og det kører nu. Har pigerne et IT-problem, ringer de bare. Så ordnes det!

 

Telefonen er vigtig

MainBrains supportweb er dog et tilbud, som i praksis ikke er aktuelt for INQ:

– Her hos INQ er ingen af brugerne IT-uddannede. Så for os er det ikke idéelt at gå ind og oprette opgaver skriftligt, siger Brian Scott.

– Vi skal kunne ringe og få hjælp med det samme. Fortælle, at nu gør computer nr. 8 ”mærkelige ting” og så opleve, at MainBrain logger sig ind på den og løser det. Den slags er lettere at forklare i en telefon end at skrive.

 

Økonomien er i orden

Det daglige samarbejde er som forventet blevet tæt. Brian Scott har klaget over nogle mindre ting omkring fragtomkostninger, men den økonomiske side er i orden:

– De gør det godt og skal have det, de er værd. For de har gode folk ansat, der virker enormt kompetente og er meget fokuserede på opgaverne. Det betyder, at tingene løses ordentligt, så vi kun oplever et problem én gang.

 

Alle 18 brugere på Mac

Alle hos INQ ApS er nu på Mac, og det var en beslutning, der kom efter et indbrud, hvor man fik stjålet samtlige computere fra de daværende lokaler i Amaliegade. 

– Skiftet er forløbet positivt. Mac’erne er meget driftssikre og nemme at bruge. Det virker, siger Brian Scott.