fbpx

MENU

Menu ikon
/
/
Sikkerhedskopiering: Beskyt Din Virksomheds Data

January 20, 2021

Uventede datatab kan ramme enhver, men med den rette sikkerhedskopiering kan du beskytte det, der betyder mest.

Sikkerhedskopiering er vigtigt for at sikre dine data, skulle du blive hacket eller hvis computeren/computerne brænder sammen.

En backup/sikkerhedskopiering er standard i de fleste virksomheder i dag, da ingen ønsker at miste flere års data, bare fordi der ikke var blevet lavet en backup af systemet.

Du får derfor her et overblik over, hvordan du laver en sikkerhedskopiering af dit system.

Det er vigtigt at din virksomhedsdata altid er beskyttet, samt at du har lavet en sikkerhedskopiering, hvis det værst tænkelige skulle ske.

Der er mange der ikke forstår vigtigheden i at have en sikkerhedskopiering af sine enheder, men det er essentielt for en virksomhed, da vi i dag har alt liggende digitalt på vores computere.

Vi nævner her de mest optimale muligheder for en sikkerhedskopiering:

  • USB-nøgle
  • Online backup (skyen)

 

USB-nøgle gemmer dine data lokalt

Én af de positive ting ved at lave en sikkerhedskopiering på en USB, er at man kan have den med i lommen og hurtig uploade backup’en til en anden computer.

Det eneste som man skal gøre er, at lave en sikkerhedskopiering på USB-nøglen, og derefter indsætte den i den enhed man ønsker at sikkerhedskopiere.

En ulempe ved at benytte en USB-nøgle er, at der ofte ikke er særlig meget plads. Der er begrænset plads og det er ofte ikke muligt at opbevare store mængder af data, som virksomheder ofte har brug for.

Det er desuden også ekstremt vigtigt at USB-nøglen er opbevaret i et sikkert sted, for hvis du mister den så har du mistet al din data. Et godt sted at gemme nøglen kan være på dit kontor i en skuffe, eller hos et familiemedlem som du kan stole på.

 

Sikkerhedskopiering i skyen

Online backup i skyen/cloud-løsning, er en sikkerhedskopierng/backup som du laver af dit system, som bliver uploadet digitalt på en beskyttet online platform. Her kan du nemt tilgå dine data, så længe du har en internetforbindelse.

En cloud-løsning gør det muligt at opbevare store mængder af data digitalt, så du nemt kan lave en sikkerhedskopiering af dit system.

Denne backup metode er ofte foretrukket af små til store virksomheder, og er den løsning vi hos MainBrain foreslår vores kunder, som den mest optimale måde at opbevare sin sikkerhedskopiering.

Løsningen er særdeles mere effektiv end USB-nøgle, da fordelene ved en cloud-løsning er, at du altid har din data tilgængelig og automatisk kan backup dine data. Der er heller ikke risiko for at du mister din USB-nøgle, og dermed er din data sikret digitalt.

Det eneste det kræver er, at finde en cloud-løsning, som passer til din virksomhed, og dem er der adskillige udbydere af.

 

Sikkerhedskopiering med Keepit

Vi hos MainBrain foreslår vores kunder at bruge Keepit, som er et nemt anvendeligt automatiseret software, som gør det muligt at lave en sikkerhedskopiering på tværs af alle enheder.

Al den data som bliver backup med Keepit, er samlet og sikret, så ingen andre end dig selv har adgang til denne data. Dette eliminerer også faren for at hackere skal opsnuppe dine data, da den er sikret i et cloud-system.

Fra Keepit platformen har du din data lige ved hånden, og du kan tilgå denne data nemt og sikkert, så længe du har en internetforbindelse.

Du kan sætte Keepit til automatisk at uploade og indsamle data fra dit computersystem, så du altid er sikret at intet af din data går tabt.

MainBrain går meget op i sikkerhed at vores kunders data, samt sørge for at der altid er lavet en sikkerhedskopiering. Der er ingen som ønsker at miste flere års arbejde, bare fordi man glemte at lave en sikkerhedskopiering af sit system.

Kunne du derfor tænke dig at vide mere om hvordan cloud-løsninger fungerer, og hvordan du kan få hjælp til at lave en sikkerhedskopiering af dit system? Book en uforpligtende samtale her.

 

Brian Jønch

CEO / Ansvarlig for salg & ledelse
Email: bj@mainbrain.dk
Tlf: +45 7025 1201

Læs vores nyeste artikler

4 Smarte Word-funktioner, der gør dit arbejde nemmere

Du har måske prøvet før, at en genial idé popper op, og du tænker, “Det her skal ned på skrift NU!”.  

IT-problemer: hold dem på afstand uden at miste forstanden

IT behøver ikke at være en hovedpine – det kan faktisk være din bedste ven i hverdagen!

Hvad er Microsoft Copilot?

Opdag Microsoft Copilot og optimer din arbejdsdag med kunstig intelligens! 

Vil du kontaktes om IT-service eller IT-sikkerhed?

Lad os hjælpe dig med at optimere jeres arbejdsprocessor, og sikre jeres data

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret på relevante nyheder i IT branchen