Mange hævder at Yammer er virksomhedernes svar på Facebook,
men det kan meget mere end blot at være et socialt chat medie.


Hvad er Yammer?

Yammer er et socialt og professionelt netværk for virksomheder, som kan bruges internt i virksomheder til bl.a. at dele arbejdsrelateret indhold, blandt medarbejdere og CEO’s.

Opsætningen af mediet er meget lignende opsætningen på Twitter og Facebook, hvilket gør det lettere at navigere på de forskellige sider, da man er bekendt med brugen af mediet.

På Yammer, kan der deles filer og billeder på tværs af arbejdsgrupper og kollegaer. Samt skrive beskeder og følge kollegaer, så du kan få et indblik i, hvad de deler på deres væg.

Yammer kan  tilgås både via. Browser samt app og kan anvende både på SmartPhones, Tablets og computer.

Hvad koster det?

Yammer er en gratis Cloud-service som følger med i de fleste Office 365 abonnementer.

Hvad kan det bruges til?

Som alle andre sociale medier, tager det tid at implementere i virksomheden, og man skal derfor have en til flere medarbejdere, som har tiden og er engagerede i at få det til at blive en succes. Lykkedes dette, er Yammer et perfekt værktøj til at kombinere det arbejdsrelaterede indhold med et sociale aspekt.

I nogle tilfælde vil Yammer kunne øge en virksomheds produktivitet, da det gør det let for medarbejdere at dele indhold eller kommentere på indhold, af relevans for deres arbejde og derved øger videns niveauet i virksomheden.

Sidder man f.eks. med en arbejdsopgave, hvor der er behov for input eller hjælp kan det speede processen op ved at dele problemet på Yammer. Derved kan kollegaer på tværs af afdelinger og lande grænser kommentere og hjælpe på problemet.
Derudover kan det også øge effektiviteten at kollegaer kan dele opslag med hinanden.

Hvis der eksempelvis arbejdes sammen omkring et projekt, og den ene medarbejder sidder inde med den viden som den anden mangler, kan vedkommende slå det op på kollegaens væg på Yammer. Herved mindskes informationssøgningen ift. Projektet og arbejdet kan færdiggøres hurtige og mere effektivt.

Det er ikke kun nyttigt for medarbejdere i virksomheder. Det kan også anvendes af diverse ledere, der f.eks. skal planlægge en strategi for en bestemt afdeling eller for hele virksomheden.

Det er mere fleksibelt end at afholde video konferencer samt mere simpelt end at sende e-mails.

Vil i/du vide, hvor Yammer kan styrke jeres produktivitet i virksomheden eller søger  i/du informationer vedrørende priser, så kontakt os.