Office 365

Vi taler og skriver ofte om Office 365 og de mange funktioner. Med hvad er det egentlig for en størrelse?

Du bruger måske Office 365 uden at vide det. Du er måske også fuldstændig klar over, at du bruger lige netop det Microsoft produkt. Men for at klarlægge hvad Office 365 er, og hvad den kan tilbyde din virksomhed, giver vi her en kort gennemgang af produktet.

Office 365

Microsoft definerer selv Office 365 som følgende:

’Office 365’ refererer til abonnementsplaner, som giver adgang til Office-programmer samt andre produktivitetstjenester via internettet (skytjenester) som f.eks. Skype for Business-webmøder og Exchange Online hostet mail til virksomheder samt ekstra onlinelager med OneDrive for Business og Skype-taletid til private brugere.”1

Produktivitetstjenester og skytjenester siger måske heller ikke dig så meget. Men Office 365 er opbygget som et abonnement med den klassiske Office pakke samt andre features, der ligger i ’skyen’, hvor Microsoft blandt andet nævner OneDrive og Skype – begge “for Business”. Med produktivitetstjenester mener Microsoft den velkendte Office-pakke som inkluderer Word, Excel, PowerPoint og Outlook, men også OneNote, Publisher og Access. Disse funktioner kan du yderligere installere på flere enheder ad gangen såsom din smartphone og tablet m.fl. Når du vælger Office 365, sørges der desuden automatisk for at du hele tiden har den nyeste version tilkoblet dine enheder.

Et lager i skyen

Som Microsofts egen definition siger, er Office 365 også et ekstra lager i skyen. Dine data kan opbevares i skyen i OneDrive for Business. På denne måde har du altid adgang til dine filer i skyen, og du skal heller ikke være bange for at løbe tør for plads. Du har nemlig 1 TB lagringsplads pr. bruger. Samtidig er der i de fleste Office 365-planer inkluderet i en desktop version, så du kan arbejde offline, men samtidig være sikker på at næste gang du er online, så bliver de filer du har arbejdet med synkroniseret med det samme. Det online lager i skyen faciliterer desuden samarbejdet i din virksomhed, da det er nemt at dele filer og dokumenter hinanden i mellem, og du vil altid være synkroniseret med din kollegaer. Til trods for at dine data er tilgængelige og sikre i skyen, så anbefaler vi stadig at tage en backup af dine kritiske data. Læs hvorfor vi anbefaler at tage backup af dine data.

Din mødeforbindelse

Office 365 løsningen tilbyder dig også muligheden for at afholde møder online både eksternt og internt med Skype for Business. Med denne funktion kan du afholde møder med op til 10.000 deltagere, afholde real-time afstemninger samt inkorporere Yammer-samtaler under møderne. Du kan læse mere om hvordan fx Skype for Business mødeudsendelse fungerer lige her.

En skalerbar løsning

Office 365 tilbyder ikke kun dig og dine medarbejdere funktioner, som kan øge produktiviteten, effektiviteten og samarbejdet. Abonnementstjenesten har ligeledes udviklet flere forskellige løsninger til forretningsbrug, så det er nemt at finde den helt rigtige løsning til din virksomheds behov. Nogle løsninger har flere programmer og features med, mens andre blot indeholder muligheden for at tilknytte flere brugere. Derfor er det nemt at skalere op eller ned –  afhængigt af hvordan din virksomhed udvikler sig.

I bund og grund er Office 365 Office pakken med en skyløsning tilknyttet, så du altid har dine data tilgængelig, hvor end du er. Men selvfølgelig er der meget mere til pakken end som så!

Mangler du assistance til at finde den helt rigtige Office 365 plan til din virksomhed?