MENU

Menu ikon
/
/
Digital Branding: Styrk jeres brand med IT

July 18, 2016

Styrk jeres virksomhed med digitale branding. Opdag, hvordan IT kan bruges strategisk til at brande jeres virksomhed både internt og eksternt!

Digital branding er ikke noget nyt fænomen, men det er blevet mere vidt omfavnende. Digital branding er gået fra at være envejskommunikation til at være noget der foregår i dialog med jeres kunder og samarbejdspartnere. Ja, faktisk alle dem, I er i kontakt med i jeres virksomhed via samtlige kommunikationskanaler. Og lige netop jeres brand har I sikkert brugt lang tid på at opbygge sammen med jeres vision og mission.

I dialogen om digital branding er medarbejderne en af jeres vigtigste aktiver. Det er dem, der er i daglig dialog med jeres forskellige interessenter – fra kunder over leverandører til samarbejdspartnere. Det er dem, der repræsenterer jeres brand og jeres virksomhed. Derfor er det vigtigt, at de ved, hvad de skal repræsentere, når de kommunikerer.

Men har I nogensinde overvejet, hvordan IT’en kunne bruges til at brande jer – både internt og eksternt?

For at jeres medarbejdere kan repræsentere jer, er det jo vigtigt at de ved, hvad virksomheden står for og hvad det er I arbejder for.

Med digital branding kan I nemt brande virksomheden over for medarbejderne via jeres Web Access-login i jeres Office 365-abonnement. Her kan man oprette en standardside, som alle medarbejderne ser, når de skal logge på deres Outlook uden for kontoret. Her kan I minde jeres medarbejdere om jeres kerneværdier, vision og mission – kun fantasien sætter grænser.

Digital branding er ikke kun internt

Det er ikke blot internt I kan benytte digital branding. I kan også gøre det eksternt.

I sender sikkert hundredevis af mails hver dag til kunder og leverandører, så hvorfor ikke benytte den daglige kommunikation til at brande jer selv?

Vi kender alle de velkendte fraser, som ”Sendt fra iPhone” eller ”Sendt fra min Android Phone”, der står i bunden af en mail sendt fra en mobiltelefon. Det kan være at du ikke bevidst lægger mærke til det, men helt ubevidst er de to fraser blevet fast inventar i vores hverdag. Og det er jo ikke lige frem med til at bringe fokus på jer.

Bring fokus tilbage på jeres virksomhed med Crossware – en simpel mailsignaturløsning. Det er en applikation, som er kompatibel med Office 365. Applikationen sørger for at den samme strømlinede signatur bliver sendt med hver gang – hvad enten det er fra en mobil, tablet eller computer – uden de førnævnte fraser. Samtidig er der også mulighed for at køre kampagner, hvor I fx kan lancere nye produkter, services eller tilbud. Løsningen styres centralt, så det er nemt at ændre nyheden, som skal sendes ud.

 

Er du i tvivl?

Vil du have hjælp med implementering af den ene eller anden variant af digital branding? Book et uforpligtende møde her.

 

Brian Jønch

CEO / Ansvarlig for salg & ledelse
Email: bj@mainbrain.dk
Tlf: +45 7025 1201

Læs vores nyeste artikler

Kunstig intelligens: Fordele og ulemper (og lidt ærlighed) 

Kunstig intelligens. De fleste har en holdning til det – og de fleste af os har allerede prøvet at bruge det.

AI, maskinlæring og deep learning

AI, maskinlæring og deep learning – hvad er forskellen, og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed? 

Hvad er malware?

I det her blogindlæg forklarer vi, hvad malware er, hvordan det sniger sig ind, og hvad du kan gøre for at holde det væk fra din virksomhed. 

Vil du kontaktes om IT-service eller IT-sikkerhed?

Lad os hjælpe dig med at optimere jeres arbejdsprocessor, og sikre jeres data

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret på relevante nyheder i IT branchen