IT-servicepakker
Ekstern it-afdeling
Den enkle vej til flere fakturerbare timer i din virksomhed.
Ekstern IT chef
Har i brug for en ny IT-strategi? Vi hjælper med at strømline og effektivisere din virksomheds IT.
PC & Mac support
Vil du gerne sikre din virksomhed for hackerangreb hele året rundt? Lad MainBrain A/S stå for jeres sikkerhed.
Forretningssystemer
Lad MainBrain optimere jeres IT-hverdag ved at systematisere jeres data.
IT-Konsulentpriser
IT-Konsulentpriser, der passer til din virksomhed.
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
IT-servicepakker
Forretningssystemer
Alle services
Få et overblik over alle serivces, vi tilbyder her hos MainBrain.
Cybersikkerhed
PC & Mac support
Hosting & Backup
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
Cyberforsikring
Vi har i samarbejde med Tryg gjort sikkerhed nemt og tilgængeligt, så du kan få ro i maven når du driver din virksomhed, ved hjælp af en cyberforsikring.
Gratis sårbarhedsscanning
Book en gratis sikkerhedsanalyse, og få et konkret overblik over din IT sikkerhed, og dine sårbarheder.
Sikker mail
Kryptering af mail – få hjælp af eksperter hos MainBrain
Antivirus
Har din virksomhed styr på antivirus?
January 2, 2009
“Inden vi valgte MainBrain A/S, havde vi en leverandør, hvor tingene ikke virkede. På nogle områder vidste de ganske enkelt ikke nok, og vi oplevede også samarbejdet som dyrt.” – Torsten Pedersen, advokat.
– Da MainBrain A/S kom ind i billedet, mærkede vi hurtigt forskel – og især to ting tiltalte mig: Dels ”Keep It Simple”-filosofien, som også er vores egen måde at anskue tingene på. Dels at Brian Jønch gik ind og sagde ”Jeg står for det – det er mit ansvar, at det kører!”. Det er vigtigt, at du som leverandør tager ansvar i stedet for at skubbe tingene over til kunden, så de selv skal sætte sig ind i dem.
I dagligdagen på et advokatkontor er der en hel række ting, der bare skal fungere. Ikke mindst de juridiske dokumenter og aftalepapirer, som skal skrives og ud af døren til tiden. Her kommer IT-leverandøren jævnligt på prøve:
– Vi vidste, at der var problemer med vores server, og MainBrain A/S fandt hurtigt årsagen, nemlig at den ikke var godt nok vedligeholdt. Det kunne især mærkes, når den skulle synkronisere med de bærbare computere, vi bruger.
– At bringe serveren i orden ville betyde for meget lapperi, og i stedet foreslog MainBrain A/S os at skifte til en helt ny løsning. Der havde også været problemer med vores Firewall, og her fik vi ligeledes en ny løsning, som fungerer perfekt og har vist sig at være langt billigere.
Torsten Pedersen stiller meget præcise krav til det daglige samarbejde. Man skal først og fremmest kunne komme igennem og få hurtig hjælp, når det er påkrævet:
– Der er som nævnt nogle ting, der simpelthen skal virke for, at vores virksomhed fungerer. Og vi oplever, at MainBrain A/S har et godt beredskab, hvor responstiden er kort. Der sidder mere end 1 eller 2 medarbejdere klar, så det er let at få kvalificeret hjælp forholdsvis hurtigt – og det er vigtigt for os.
– Det personlige er på flere måder afgørende. Jeg skal være der for klienterne og ikke bruge 2 timer om dagen på IT-problemer. Det skal bare spille!
Aftaler skal printes til underskrift. Stadig mere sagsbehandling klares på skærmen – og et stort antal dokumenter scannes ind med det samme og arkiveres elektronisk. Så der er styr på dem, når de skal bruges senere.
Løsningen fra MainBrain A/S tager automatisk back-up hver aften, når man logger af med sin bærbare. Denne back-up “spejles”, så den foruden på virksomhedens egen server også ligger eksternt.
Laver man arbejde hjemme, synkroniseres der igen med serveren, når man logges på igen.
At der hele tiden synkroniseres betyder, at tab eller nedbrud af en bærbar PC kun vil betyde et absolut minimalt tab af data. I princippet kan en ny bærbar blot kobles på – så “fyldes den op” og gendannes med alt, hvad medarbejderen skal bruge.
Når MainBrain A/S har været i virksomheden, efterlades tingene, så de virker. Opstår der problemer er det bl.a. muligt at lægge dem på den særlige Support Web – så løses de normalt i løbet af nogle timer, hvilket nogle gange sker ved, at teknikeren går online på serveren, en printer eller andre dele af IT-systemet.
For Torsten Pedersen er den hurtige reaktion vigtigst: – Det er fint med Support Web’en, når ting skal løses inden for en overskuelig fremtid – men når det virkelig gælder, og en printer fx. går død, skal vi kunne ringe og få hjælp straks.
Samarbejdet har varet i få måneder, og den første store begivenhed var at få sat serveren op – og få det til at fungere. Det er klaret, og nu er der nogle udfordringer på forskellige programmer, som skal klares:
– MainBrain A/S er gode til at komme med forslag – og på flere af de områder, jeg har berørt, har vi fået oplæg på, hvad løsningen kunne være.
– Skal jeg opsummere vores IT-situation efter skiftet til MainBrain A/S, så er den gået fra anstrengt til fred og ro! Der ingen stress.
– Senere skal vi til at bygge ovenpå, og det skal vi nok finde ud af, siger Torsten Pedersen. – Vi skal bl.a. have en snak om First Class.
Kunne du tænke dig at vide mere om MainBrain A/S, og hvordan vi kan optimere din IT-infrastruktur? Book en uforpligtende samtale her.
MainBrain A/S
CVR: 25186893
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
Reception åbningstider:
Mandag-torsdag 08:30-16:00
Fredag 08:30-15:00
Adresse: Center Boulevard 9, indgang 7. DK-2300 København S
Info
IT Partner
Services