fbpx

MENU

Menu ikon
/
/
Email Marketing: Undgå Spam og Få Dine Mails Læst

December 29, 2020

Maksimér effekten af din email marketing med strategier, der skaber værdi for dine abonnenter.

Er du nogle gange i tvivl om, hvorfor modtageren ikke åbner eller svarer tilbage på dit nyhedsbrev eller email? Det kan være, fordi du ikke har overvejet din email marketing.

En konsekvens ved ikke at overseje sin email marketing kan være, at dine mails ender i modtagerens spam, hvilket resulterer i at de let bliver overset.

I denne artikel kommer vi med nogle bud til, hvordan du kan optimere din email marketing og undgå, at dine mails havner i spam.

 

  1. Gør din emnelinje unik

Når din webmail udbyder analyserer hvilket indhold som er spam, kan systemet ofte opfatte specifikke ord og tegn som spam.

Hvis du i emnelinjen har et overdreven brug af CAPSLOCK, eller for mange tegn, kan dette medføre at systemet opfatter mailen som spam.

Et godt eksempel på en spam emnelinje kan være følgende: ”KØB BITCOINS NU FØR DET ER FORSENT!”.

Det kan derfor være en god idé at dobbelttjekke emnelinjen, så din email marketing optimeres, og derved bliver mailen hverken opfanget af systemet som spam eller ender i spam.

 

  1. Personliggør indholdet i mailen

Webmailsens spamfilter skimmer teksten, og vurderer om teksten er spam ud fra hvor personlig teksten er.

For at optimere din email marketing, skal du personliggøre mailen. Det er en god idé at inkludere modtagerens navn eller email i selve teksten, så den ikke er for generaliserbar.

Benyt desuden også et begrænset antal af billeder, da spamfiltre ofte kan fejlidentificere en mail som spam, hvis der er for mange billeder i forhold til tekst.

 

  1. Mulighed for at modtageren kan tilmelde eller afmelde sig mail-abonnementet

Nederst i mailen har de fleste mails i dag, en mulighed hvor modtageren kan tilmelde eller afmelde sig mailen. Dette går de fleste webmail udbydere op i, da kunden skal have mulighed for at afmelde sig indhold, som de ikke ønsker tilsendt.

Hvis ikke der er mulighed for dette, kan det resultere i at modtageren klager over de mails de bliver tilsendt, hvor du automatisk bliver blokeret af modtageren – og dette ønskes selvfølgelig ikke.

Sørg derfor for at din email marketing tager hensyn til det, så modtageren har mulighed for at afmelde sig mail-abonnementet, og derved give modtageren den bedst mulige oplevelse.

 

  1. Tydeliggør hvem der er afsender/modtager

Hvis du som virksomhed benytter gratis mailadresser såsom @yahoo.com, eller @gmail.com, bliver dette ofte set som en personlig email, og ikke en firma email. Dette kan ofte gøre modtageren skeptisk overfor, om det er en fake email, eller om indholdet kommer fra en virksomhed.

Det er derfor en god idé at benytte en firma mailadresse, når du sender mails ud til kunder/potentielle kunder, så din email marketing optimeres, og dine kunder ikke springer emailen over som spam.

 

  1. Tænk som dine abonnenter

Det sidste råd du får fra os, er at du skal tænke som dine abonnenter.

Visualier hvilket indhold som dine abonnenter forventer at modtage, da de skrev sig op til email-abonnementet.

Hvis indholdet ikke svarer til det modtageren forventer, så vil emailen ikke blive læst, og vil automatisk blive markeret som spam.

Derfor er det en god idé at optimere din email marketing, så indholdet lever op til modtagerens forventninger.

 

Er du i tvivl om email marketing?

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan du kan optimere din email marketing, såvel som sørge for at dine mails ikke ender i dine modtageres spamfiltre? Book en uforpligtende samtale her.

Brian Jønch

CEO / Ansvarlig for salg & ledelse
Email: bj@mainbrain.dk
Tlf: +45 7025 1201

Læs vores nyeste artikler

4 Smarte Word-funktioner, der gør dit arbejde nemmere

Du har måske prøvet før, at en genial idé popper op, og du tænker, “Det her skal ned på skrift NU!”.  

IT-problemer: hold dem på afstand uden at miste forstanden

IT behøver ikke at være en hovedpine – det kan faktisk være din bedste ven i hverdagen!

Hvad er Microsoft Copilot?

Opdag Microsoft Copilot og optimer din arbejdsdag med kunstig intelligens! 

Vil du kontaktes om IT-service eller IT-sikkerhed?

Lad os hjælpe dig med at optimere jeres arbejdsprocessor, og sikre jeres data

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret på relevante nyheder i IT branchen