June 5, 2024
Den 1. juli 2024 træder de nye krav til den digitale bogføringslov i kraft. Det er vigtigt for virksomheder at være forberedt på disse ændringer. Men hvad indebærer den nye bogføringslov egentlig, og hvordan kan virksomheder navigere i dette landskab?
Med den nye bogføringslov forventes virksomheder at bogføre alle deres transaktioner og opbevare bilag i et digitalt bogføringssystem. Dette kan virke som en udfordring for mange virksomheder, især dem der ikke er vant til at arbejde med IT-systemer. Der er løsninger derude, der kan gøre denne overgang meget lettere.
Et af disse systemer er Uniconta. Et standardsystem, der er registreret hos Erhvervsstyrelsen og dermed lever op til kravene i den digitale bogføringslov.

Uniconta er ikke blot et standardøkonomisystem; det er en komplet ERP-løsning. Den giver virksomheder kontrol over deres regnskab, økonomi, debitorer, kreditorer, lager og meget mere. Med Uniconta behøver virksomheder ikke at gå på kompromis, da systemet er fleksibelt og kan tilpasses deres individuelle behov. Det gøres ved at tilføje egne felter, kartoteker og skærmbilleder.
En af fordelene ved Uniconta er også, at løsningen tilpasses virksomhedens behov. Det betyder, at man kun betaler for det, man rent faktisk bruger.
Så hvis din virksomhed endnu ikke har taget stilling til den nye bogføringslov, eller hvis I søger efter en løsning, der kan gøre overgangen smidig og effektiv, så anbefaler vi stærkt Uniconta.
Vil du vide mere om, hvordan Uniconta kan styrke din virksomheds drift og overholde den nye bogføringslov? Besøg vores side om Uniconta for yderligere information.
Med Uniconta kan din virksomhed være tryg ved at være klar til de kommende ændringer i den digitale bogføringslov og sikre en effektiv bogføring fremover.
Kontakt os her, for at høre hvordan Uniconta kan skabe værdi i din virksomhed!