IT-servicepakker
Træning af medarbejdere
Giv dine medarbejdere en bredere viden indenfor cybersikkerhed, samt kompetencerne til at undgå svindel.
Ekstern IT chef
Har i brug for en ny IT-strategi? Vi hjælper med at strømline og effektivisere din virksomheds IT.
PC & Mac support
Vil du gerne sikre din virksomhed for hackerangreb hele året rundt? Lad MainBrain A/S stå for jeres sikkerhed.
Forretningssystemer
Lad MainBrain optimere jeres IT-hverdag ved at systematisere jeres data.
IT-Konsulentpriser
IT-Konsulentpriser, der passer til din virksomhed.
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
IT-servicepakker
Forretningssystemer
Alle services
Få et overblik over alle serivces, vi tilbyder her hos MainBrain.
Cybersikkerhed
PC & Mac support
Hosting & Backup
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
Cyberforsikring
Vi har i samarbejde med Tryg gjort sikkerhed nemt og tilgængeligt, så du kan få ro i maven når du driver din virksomhed, ved hjælp af en cyberforsikring.
Gratis sårbarhedsscanning
Book en gratis sikkerhedsanalyse, og få et konkret overblik over din IT sikkerhed, og dine sårbarheder.
Sikker mail
Kryptering af mail – få hjælp af eksperter hos MainBrain
Antivirus
Har din virksomhed styr på antivirus?
April 5, 2017
It-kriminalitet, hackere og kundeservice – hvordan hænger det sammen?
Det lyder måske lidt absurd at forbinde It-kriminalitet sammen med god kundeservice og helpdesk. Ikke desto mindre har kundeservice, ifølge Matin Plesner-Jacobsen, fået en helt ny og afgørende rolle hos hackerne; ”De ransomware-udviklere, der har den bedste kundeservice, tjener flest penge. De skal have en god helpdesk, der skal kunne guide kunden igennem processen” (ComputerWorld).
For det første er it-truslerne mange og bliver stadig mere komplekse i takt med, at it-kriminalitet bliver mere og mere professionaliserede og kommercielt orienterede.
Alene i første 3 måneder af 2017 har der været dobbelt så mange ransomware-angreb som i hele 2016 (ComputerWorld). Dernæst skal tilføjes, at de store og professionelle grupperinger af kriminelle er blevet mere kreative og grundige, hvilket gør ransomware til en kompleks og uigennemskuelig It-trussel, der er svær at beskytte sig imod.
Det hackerne gør, er at tage dine data som gidsler, hvilket kan være både dyrt og få alvorlige konsekvenser virksomheden i form af, at I sættes flere uger eller måneder tilbage. Det er derfor en vigtigt at disse ransomware-angreb bliver taget seriøst.
Ifølge tal fra Kaspersky Lap finder der et ransomware-angreb sted hvert 40.sek, hvilket i sig selv er ret skrammende. I mange tilfælde foretrækker hackerne ifølge Martin Plesner-Jacobsen at modtage løsesummen i bitcoins, da det er svært at spore.
Årsagen til, at de it-kriminelle har øget deres fokus på kundeservice skal findes i deres problem med at få virksomhederne til at punge ud. Der er især mange danske virksomheder, der ikke er villige til at betale. Det er derfor afgørende for hackerne, at de får skabt tillid hos ofrene, så de stoler på, at de rent faktisk får adgang til deres data og derfor går med til at betale løsesummen.
Kundeservicen kommer til udtryk på følgende måder. Det er for eksempel ikke atypisk, at virksomhederne modtager en videoinstruktion i, hvordan man opretter en bitcoin-wallet, eller får tilbudt muligheden for at få det forklaret via skype.
Hackernes kundeservice kan på det nærmeste sammenlignes med almindelige butikker eller nethandel, hvor kunderne guides gennem hele købsprocessen.
Er du interesseret i at høre mere om it-kriminalitet og hvordan du kan beskytte dig mod hackerangreb? Book en uforpligtende samtale her.
MainBrain A/S
CVR: 25186893
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
Reception åbningstider:
Mandag-torsdag 08:30-16:00
Fredag 08:30-15:00
Adresse: Center Boulevard 9, indgang 7. DK-2300 København S
Info
IT Partner
Services