IT-servicepakker
Ekstern it-afdeling
Den enkle vej til flere fakturerbare timer i din virksomhed.
Ekstern IT chef
Har i brug for en ny IT-strategi? Vi hjælper med at strømline og effektivisere din virksomheds IT.
PC & Mac support
Vil du gerne sikre din virksomhed for hackerangreb hele året rundt? Lad MainBrain A/S stå for jeres sikkerhed.
Forretningssystemer
Lad MainBrain optimere jeres IT-hverdag ved at systematisere jeres data.
IT-Konsulentpriser
IT-Konsulentpriser, der passer til din virksomhed.
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
IT-servicepakker
Forretningssystemer
Alle services
Få et overblik over alle serivces, vi tilbyder her hos MainBrain.
Cybersikkerhed
PC & Mac support
Hosting & Backup
Gratis sårbarhedsscanning
Gratis IT-optimeringstjek
Cyberforsikring
Vi har i samarbejde med Tryg gjort sikkerhed nemt og tilgængeligt, så du kan få ro i maven når du driver din virksomhed, ved hjælp af en cyberforsikring.
Gratis sårbarhedsscanning
Book en gratis sikkerhedsanalyse, og få et konkret overblik over din IT sikkerhed, og dine sårbarheder.
Sikker mail
Kryptering af mail – få hjælp af eksperter hos MainBrain
Antivirus
Har din virksomhed styr på antivirus?
October 19, 2020
I tiden med Coronavirussen har der været meget fokus på hjemmearbejde arbejdsmiljø, da Corona har haft indflydelse på, at adskillige medarbejdere var nødt til at arbejde hjemmefra.
Dengang har du sikkert selv oplevet, at det var en nødvendighed at arbejde hjemmefra – måske pga. du, eller én af dine medarbejdere, havde været ude og rejse, været til en konference el.lign.
Her hos MainBrain har vi været gode til at skabe et effektivt og trygt hjemmearbejde arbejdsmiljø for vores kollegaer, som har været nødt til at arbejde hjemmefra.
Derfor kommer nedenfor tre gode råd til, hvordan man kan skabe et effektivt hjemmearbejde arbejdsmiljø:
Hvis man er en af dem, som arbejder hjemmefra, kan man let blive distraheret af både tv’et og sofaen derhjemme – og det er derfor vigtigt at lægge en plan for, hvordan man bedst kan arbejde effektivt.
Det kræver ekstra disciplin at fokusere på sin arbejdsopgave når man er derhjemme, og det er derfor en god idé at skabe sig et produktivt hjemmearbejde arbejdsmiljø i form af et lille kontor, hvor man kan lukke døren af for alt de distraherende ting i hjemmet.
For at kommunikationen bedst muligt skal fungere mellem de forskellige medarbejdere, er det vigtigt, at man i en virksomhed stiller ét eller flere online kommunikations præparater til rådighed.
Microsoft Teams er et program som MainBrain bruger til daglig for at skabe synergi mellem de hjemmearbejdende og dem, som sidder på kontoret. Teams kan indeholde alle de kommunikationsmidler, som en virksomhed har brug for. Det er muligt at chatte sammen, lave online video møder, skrive og rette i et dokument på samme tid og planlægge via den indbyggede kalender.
Det er vigtigt, når alle medarbejderne ikke er tilstede fysisk på kontoret at aftale faste online møder. På denne måde har dem, som arbejder hjemmefra, en mulighed for at følge med i, hvad der sker på arbejdspladsen – og får på samme tid mulighed for at blive hørt.
Vi hos MainBrain vil klart anbefale at bruge Microsoft Teams. Dette vil med sikkerhed både skabe et effektivt hjemmearbejde arbejdsmiljø og et produktivt arbejdsmiljø på arbejdspladsen. Det tager ofte noget tid at sætte sig ind i et nyt program, men det kan MainBrain uden problemer hjælpe med, da vi er specialiseret indenfor Microsoft Teams.
Kunne du tænke dig at blive klogere på et effektivt hjemmearbejde arbejdsmiljø, og hvordan Microsoft Teams kan bidrage med at skabe bedre kommunikation på arbejdspladsen? Book en uforpligtende samtale her!
MainBrain A/S
CVR: 25186893
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
Reception åbningstider:
Mandag-torsdag 08:30-16:00
Fredag 08:30-15:00
Adresse: Center Boulevard 9, indgang 7. DK-2300 København S
Info
IT Partner
Services