fbpx

MENU

Menu ikon
/
/
Hvad er Microsoft Copilot?

October 28, 2024

Opdag Microsoft Copilot og optimer din arbejdsdag med kunstig intelligens! 

Har du hørt om Copilot endnu?

Har du nogensinde brugt lidt for lang tid på at finde en bestemt funktion i Word eller Excel? Eller måske er du ikke den mest kreative sjæl, og dine Powerpoints kunne godt bruge et bedre layout? Så er du bestemt ikke den eneste. 

Det kan være rigtig svært at få udnyttet alle Microsoft 365-programmerne til deres yderste. Den problemstilling har Microsoft taget til sig, og har derved skabt en udvidelse til deres programmer. Det er en personlig assistent, som hjælper med at udnytte programmerne til deres yderste. Udvidelsen hedder Microsoft Copilot, og er kunstig intelligens direkte integreret i programmerne. 

Lad os dykke ned i, hvad udvidelsen handler om, og hvordan det kan gøre din arbejdsdag betydeligt lettere. 

Copilot

Hvad er Copilot? 

Microsoft Copilot er som at have din egen lille hjælper direkte indbygget i dine yndlingsprogrammer som Word, PowerPoint og Excel. Det er en intelligent assistent, der er trænet til at forstå dine behov og give dig skræddersyede forslag og hjælp, når du har mest brug for det. 

Hvordan fungerer det? 

Som tidligere nævnt er Copilot direkte integreret i Microsoft 365-programmerne, og har til formål at hjælpe dig. Den kan altså hjælpe med specifikke problemer i programmerne, og dermed gøre din dag langt lettere. Vi har listet en række eksempler op på, hvordan Copilot konkret kan gøre en forskel for din arbejdsdag. 

Word

Med Copilot kan du forbedre dine dokumenter i Word. Den hjælper med at opsummere dokumenter, forfine dem med grafik og endda generere nye dokumenter baseret på indhold fra andre dokumenter eller programmer som PowerPoint. 

Excel

I Excel kan Copilot besvare dine spørgsmål om datasæt på en forståelig måde. Den kan også vise sammenhænge og trends og skabe visuelle repræsentationer af dine data, for at gøre det nemmere at forstå og analysere dine data. 

PowerPoint

Copilot kan forbedre dine PowerPoint-præsentationer ved at sammenfatte lange præsentationer. Derudover kan den forbedre dem i forhold til tekstformatering, layout og billedvalg og endda generere helt nye præsentationer baseret på din tekstinput. 

Teams

I Teams kan Copilot hjælpe med at opsummere møder i korte resuméer, oprette mødeagendaer baseret på mødehistorik og identificere de personer, der vil være ansvarlige for at forberede opfølgninger. Dette gør det nemmere at organisere og følge op på møder og samarbejdsprojekter. 

Generelt hjælper Copilot dig med at højne kvaliteten af dine almindelige dokumenter og præsentationer. Den analyserer alt, hvad du laver, og giver derefter skræddersyede forslag til forbedringer. Fra at rette stavefejl til at hjælpe med at skabe flotte grafer – Copilot er en kæmpe hjælp i dit arbejdsliv. 

  

Hvorfor Copilot? 

Hvis du ikke allerede er overbevist, har vi her listet et samlet overblik over fordelene, som du kan udnytte i din arbejdsdag: 

  1. Du sparer tid: Med Copilot kan du få tingene gjort hurtigere og mere effektivt. Du behøver ikke længere bruge timevis på at lede efter den perfekte formulering eller rette fejl – det hele bliver klaret på et øjeblik. 
  1. Gør dig til en stjerne: Dine dokumenter og præsentationer kommer altid til at se ud som om, de er lavet af en professionel. Det betyder, at du kan imponere dine kolleger og chefer hver gang. 
  1. Øget effektivitet: Copilot øger produktiviteten ved at tilbyde skræddersyet assistance og forslag, der sparer brugeren tid og forbedrer kvaliteten af arbejdet. 

Kunne du tænke dig at få integreret Copilots features som en naturlig del af din arbejdsdag? 

Så kan du booke et møde med Brian til højre for at høre mere! 

 

Kunne du tænke dig at få integreret Copilots features som en naturlig del af din arbejdsdag?

Så kan du booke et møde med Brian til højre for at høre mere!

Brian Jønch

CEO / Ansvarlig for salg & ledelse
Email: bj@mainbrain.dk
Tlf: +45 7025 1201

Læs vores nyeste artikler

Cybersikkerhed: 16 spørgsmål, der kan styrke din organisation

Er din organisation på forkant med cybersikkerheden?

Sådan fikser du de mest almindelige computerproblemer

Oplever du problemer med din computer? Læs vores bedste tips til, hvordan du løser de mest almindelige computerproblemer.

Ni danske virksomheder på hackeres liste – hvad nu? 

Det lyder skræmmende, men du kan plukke de lavthængende frugter, med de her 3 simple tips.

Vil du kontaktes om IT-service eller IT-sikkerhed?

Lad os hjælpe dig med at optimere jeres arbejdsprocessor, og sikre jeres data

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret på relevante nyheder i IT branchen